SVETA TROJICA |
12.6.2022 LETO: XXIX ŠTEVILKA:24GODOVI TEDNA: v ponedeljek sv. Anton Padovanski, v torek sv. Valerij in Rufin, muč., v sredo sv. Vid, muč., v četrtek slovesni, zapovedani praznik Svetega Rešnjega Telesa in Krvi, v petek sv. Rajner, v soboto sv. Gregor Barbarigo, nedelja bo 12. navadna v cerkvenem letu. Nedeljo po binkoštnem prazniku praznujemo v Cerkvi kot nedeljo Svete Trojice. Nauk o Sveti Trojici se je izoblikoval že na koncilu v Niceji (325 p.Kr.) in je kot veroizpoved v bogoslužni rabi prisoten vse do današnjih dni. Vera v Sveto Trojico je sestavni del kristjanove vere v enega Boga v treh osebah. Na današnjo nedeljo se pri bogoslužju zato posebej poglabljamo v skrivnost verske resnice o enem Bogu v treh osebah, ki so Oče, Sin in Sveti Duh. Kristjani smo krščeni v imenu Očeta in Sina in Svetega Duha, s čimer postanemo tudi člani Cerkve. Skrivnosti enega Boga v treh osebah verujočim ni dano spoznavati samo z razumom, temveč tudi na osnovi milostnega daru vere ter Božjega razodetja Jezusa Kristus. O identiteti Boga Očeta in Svetega Duha je spregovoril Jezus Kristus. Čeprav tri Božje osebe ločimo med seboj, nobena od treh oseb nikdar ne deluje brez sodelovanja drugih dveh. Očetu pripisujemo, da je Stvarnik vesolja in človeka, Jezusu Kristusu delo odrešenja, Svetemu Duhu, ki izhaja iz Očeta in Sina pa dela posvečenja. Bistvo odnosov med tremi Božjimi osebami je brezpogojna ljubezen. V četrtek bomo obhajali slovesni, zapovedani praznik Svetega Rešnjega Telesa in Krvi. Na ta dan se bomo Bogu zahvalili za njegovo navzočnost v zakramentu sv. Rešnjega Telesa in Krvi – evharistije, ki je središče krščanske vere in zakramentalnega življenja vernih. Izraz »evharistija« prihaja iz grškega glagola, ki pomeni zahvaljevati se. Evharistija je primarni zakrament predvsem zato, ker je pri drugih zakramentih prisotno deleženje pri neki Kristusovi kreposti, pri evharistiji pa je vsebovan Kristus sam, učlovečena Beseda, glavni avtor zakramentov. Sama v sebi je evharistija najprej zakrament Božje ljubezni do ljudi, kot jo označuje tridentinski koncil. Nato je zakrament edinosti Cerkve, saj se z evharistijo izrazi in hkrati uresničuje edinost Božjega ljudstva. Jezus je postavil sveto evharistijo pri zadnji večerji in ob njej tudi zakrament duhovniškega posvečenja. Tako so duhovniki vseh časov in krajev prejeli pooblastitev od Jezusa, da nadaljujejo in ponavzočujejo Jezusovo dejanje pri zadnji večerji. Na praznik bosta dve sveti maši, zjutraj ob 7. in zvečer ob 18.30. uri. Po večerni sv. maši bomo imeli procesijo. Po sklepu Župnijskega pastoralnega sveta bo ta letos (tudi v primeru lepega vremena), zaradi težav g.župnika s koleni, v cerkvi. V soboto, 18. junija 22 bomo člani župnijskega pastoralnega sveta poromali v bližnjo Komendo in Suhadole, kjer je star smleški oltar, ter v Ljubno na Gorenjskem. Dobimo se ob 8.30. uri pred cerkvijo v Smledniku. V nedeljo, 19. junija 22, vas vabimo ob 15. uri na SREČANJE STAREJŠIH, BOLNIH. Dobrodošli vsi, ki želite nedeljsko popoldne preživeti malo drugače v prijetni družbi, saj bo zadnjič z nami naš g.župnik. Najprej bo sveta maša z bolniškim maziljenjem, nato ste lepo vabljeni v kulturni dom, kjer bo še družabno srečanje. Kdor ima težave s prevozom, naj to sporoči g. župniku ali sodelavkam Karitas-a in vam bomo uredili prevoz,. Veseli bomo, če lahko za to srečanje spečete kakšno pecivo in ga prinesete v prostore Karitas-a, v soboto po večerni sv. maši, ali v nedeljo po obeh sv. mašah. ČIŠČENJE IN KRAŠENJE: Zbilje, štev. 1 do 12. MOLITVENI NAMEN: »v čast Jezusu, navzočemu v presveti evharistiji«
|